Krajina, Príroda, Vo Víťazi, Ľudia

Roháčka – po “skaloch” až na vrchol – 12.7.2012


Okolie našej dedinky Víťaz ponúka nádherné možnosti lokálnej turistiky. Jednou z alternatív je aj výstup na Roháčku, ktorá sa nachádza nad Hrabkovom. Je niekoľko hlavných ciest, ktoré vás dovedú na vrchol, či už cez Ovčie, Hrabkov, Kluknavu, či Margecany. My sme si tentokrát zvolili náročnejšiu trať a to po “skaloch”, ktoré sa tiahnu ponad kostolík Sv.Anny až po samotnú Roháčku.

Roháčka – Skaliská


Trasa je stredne náročná s nutnosťou vedieť sa dobre orientovať v lese. Od kostolíka Sv.Anny je potrebné prejsť lesom kolmo až po prvé skalky. Keď už sme na skalách, tak ich iba nasledujeme a postupne sa napojíme na turistickú značku, ktorá nám uľahčí orientáciu. Príjemné prostredie starého lesa, čučoriedok a skál vytvára veľmi dobrú a príjemnú atmosféru. Preskakovanie zo skaly na skalu vás natoľko zaujme, že budete na Roháčke skôr ako sa nazdáte. Pre neznalých podotýkam, že vrchol Roháčky nieje pri soche a krížu. Najvyžší bod Roháčky sa nachádza uprostred lesa vzdialeného od sochy ešte asi 15 minút.
Pozrite si obrázky z našej túry ak budete mať chuť a čas tak sa pokoje nechajte inšpirovať.

Obrázky


*autori obrázkov: Martin a Kamil Balogovci

Komentáre

9 thoughts on “Roháčka – po “skaloch” až na vrchol – 12.7.2012

  1. 30.07.2012. Prezrel som si vaše fotografie z výstupu na Rohačku, veľmi pekne snímky, ja už na vlastných nohach sa tam nedostanem tak aspoň to vidím na fokach vďaka Vám chlapi..Výrastal som vo Víťazi a nebol som ani raz na Roháčke a toľko som o tom počúl…roky pribudali a dnes už nevladzem ani chodiť… ján uličný…prešov…

    Posted by Ján Uličný | júl 30, 2012, 11:08
  2. Veľmi ma teší, že sa Vám naše fotky páčia. Aj vy ste dôkazom toho, že tieto stránky majú svoj zmysel. S pozdravom Martin Baloga

    Posted by martinbaloga | júl 30, 2012, 11:52
  3. 31.07.2012.. Pan Martin.. len pokračujte v tejto činnosti, aspoň takýmto spôsobom mam kontakt na domovinu a môžem vidieť ako to u Vas vyzera… každá fotografia poteší.. S pozdravom Ján Uličný Prešov..

    Posted by Ján Uličný, Prešov... | júl 31, 2012, 08:40
    • Dobrý deň, môj dedo bol Valent Baloga, otec je tak isto Martin. Bývame smerom na Ovčie. S pozdravom Martin.
      P.S. Dovolil som si upraviť váš predošlý príspevok, aby som predišiel zbytočným konfliktom.

      Posted by martinbaloga | júl 31, 2012, 11:45
      • 01.08.2012, Vďaka za vysvetlenie, ja som v minulosti pracoval 15 rokov v Snine kde som spoznal brata Tvojho deda
        Jozefa, mal vybudovaný domček v Belej nad Cirochou.. teraz mi je všetko jasne, Tvoj dedo Valent bol vodičom autobusu..S pozdravom Ján Uličný Prešov…

        Posted by Ján Uličný | august 1, 2012, 08:04
  4. Nie je to úpne tak, Valent(šofér) a Jozef(už zomrel) to sú otcovi bratia. Dedo sa tiež volal Valent. S pozdravom Martin

    Posted by martinbaloga | august 1, 2012, 11:27
  5. Dobrý deň.Fotografia kríža na Roháčke je už neaktuálna,minulého roku asi v septembri bol osadený nový kríž z nerezu s krásným veľkým umučením.Teraz na silvestra bol zase ako každý rok výstup na Roháčku.Zúčastnilo sa ho okolo 70 ľudí a ďalší z okolia Margecian, Hrabkova atd.Kedže bola inverzia bolo to nádherné.Hore krásne doliny v hmle.

    Posted by Anonym | január 1, 2013, 16:37

Pridaj komentár

Najlepšie foto

Štatiska

  • 596,613 zobrazení
